En kasse eller en bärpåse kan se ut på hur många olika sätt som helst, förutsatt att den går att bära något i och att det finns handtag. När du väljer en tygkasse eller påse som profilprodukt till ditt företag, kan det alltså vara en mycket bra idé att spendera lite extra tid på designen och utformningen av påsen.

Mellanstor, stor eller liten? Vilken storlek som tygkassen kommer att ha har stor betydelse och avgör också hur bra varumärkesspridning du kommer att få. Många företagare satsar på så stora kassar som möjligt, eftersom detta gör det möjligt för företagsloggan eller företagsnamnet att synas extra bra. En nackdel med detta kan dock vara att mottagaren eller kunden inte kommer använda sig av påsen, just för att den är alldeles för stor för vardagligt behov.

Välj storlek efter verksamhet

Detsamma gäller naturligtvis om man väljer en alldeles för liten kasse och balansen kan vara riktigt svår. Har man svårigheter med att komma fram till vilken storlek som passar bäst, kan man istället titta på den verksamhet man har för att se om detta kan hjälpa till på traven.

Att välja efter verksamhet kanske inte gjorde saken lättare, men vi ska komma med ett exempel. Om du t.ex. har ett företag som erbjuder lunch och du är medveten om att de flesta personer tar lunchen med sig, erbjud då tygkassar anpassade för storleken på era förpackningar. Säljer du istället produkter inom skönhet och hälsa? Välj en storlek som gör det möjligt för kunden att bära med sig ett flertal produkter hem.

Det är inte i alla situationer som verksamheten bör styra valet av storlek helt, men det är ändå en mycket bra riktlinje. Se till att tygkassen är tillräckligt stor för att synas och sprida företagsnamnet, men inte så pass stor att den blir en börda för mottagaren att bära med sig.