En profilprodukt i form av en tygkasse är inte bara till för att ditt företag ska få bra och billig marknadsföring. Produkten kommer även att symbolisera och avspegla ditt företag till max. Det är således mycket viktigt att man tänker på hur designen på tygkassen ser ut, men även att man gör ett miljömedvetet val när man väljer material.

Fler och fler personer väljer idag att rå om miljön och naturen på ett mer omsorgsfullt sätt. Man skippar plastpåsar i affären och väljer att cykla till jobbet istället för att köra bil. Som företagare är det mycket viktigt att du visar dina kunder eller potentiella kunder att du jobbar för samma goda sak och vad är då bättre än att välja en profilprodukt i miljöcertifierad bomull.

Majoriteten av alla företagare har en strikt budget för hur mycket profilprodukter och varumärkesspridning av detta slag får kosta. Av denna anledning kan det kännas lockande att välja en tygkasse i ett mindre miljövänligt material, men som är billigare att beställa in. Fördelen med detta är naturligtvis att företaget sparar in pengar, men nackdelen är att du troligtvis kommer att få en produkt som har sämre kvalitet, går sönder snabbare och dessutom inte representerar företaget på rätt sätt. Det i sin tur kan leda till större kostnader i längden och att människor helt enkelt inte vill använda sig av varken din profilprodukt eller dina tjänster.

Miljöcertifierat bomull är slittåligt och håller länge. Dessutom kan det tvättas i tvättmaskinen, så att mottagaren av produkten kan hålla den fräsch och snygg.

Fördelarna med att välja miljöcertifierad bomull ligger alltså hos båda parter. Företaget sprider sitt varumärke på rätt sätt och är dessutom med och bidrar till ett bättre samhälle. Mottagaren får en produkt som är hållbar och tillverkad på ett miljösäkert sätt och som kan användas om och om igen.