Har man bestämt sig för att använda sig av profilprodukter till sina kunder eller samarbetspartners har man kommit en bra bit på vägen för enklare och smidigare marknadsföring. Som företagare har du ägnat mycket tid åt att välja produkt och komma på en snygg design, men hur ska man då göra för att enklast få ut profilprodukten på marknaden. Event och mässor är naturligtvis en bra idé, men det finns många andra sätt att gå tillväga som är betydligt snabbare.

Har du valt en tygkasse som profilprodukt är möjligheterna oändliga. Kassen kan delas ut i nästan alla typer av sammanhang och fungerar lika bra året runt. Det kan kännas trist att räcka över en tygkasse till de kunder man träffar på och dessutom ger detta inte lika stor varumärkesspridning som om du skulle få ut kassen till en större grupp samtidigt.

Ett utmärkt sätt att dela ut er tygkasse är genom att skapa goodie bags. En goodie bag kan vara fylld med allt från godsaker, produkter från ditt företag, erbjudanden eller kanske rabattkuponger som mottagaren kan använda sig av. Det är betydligt mer lockande för en kund att ta emot en tygkasse om den är fylld med spännande överraskningar.

Ett mycket vanligt misstag är att goodie bags endast kan användas på event. Så är inte fallet. Du kan med fördel rada upp ett flertal goodie bags i entrén till ditt företag eller t.ex. i receptionen. När kunderna besöker dig får de ta med sig en tygkasse med företagets namn och budskap på, samtidigt som de får möjlighet att testa på de tjänster eller produkter som ditt företag erbjuder.

För att öka varumärkesspridningen maximalt kan du här dra nytta av sociala medier. Meddela kunden att det enda som krävs för att få ta del av en härlig överraskningspåse från ditt företag, är att kunden följer er på Instagram eller Facebook. Kunden blir då dagligen påmind om ditt företag på fler än ett sätt.