Det finns mängder med olika typer av material som man kan använda sig av när man vill skapa en reklamprodukt i form av en kasse eller påse. Materialet är otroligt viktigt, inte bara för att produkten ska vara hållbar och inte gå sönder, utan även för att den ska kunna användas många gånger om.

Ett mycket vanligt misstag som företagare kan göra när de beställer är att välja så billiga produkter eller material som möjligt. Visst har kostnaden en betydelse, men du skulle bli förvånad om du visste hur lite det egentligen skiljer mellan de olika materialen. Av denna anledning är det därför alltid bättre att välja en kasse som är tillverkad i polyester eller i tyg, istället för att satsa på en påse i plast.

Den traditionella vägen för en plastpåse ser nämligen ut såhär:

1. Påsen inhandlas eller mottas

2. Påsen används för att bära diverse produkter och föremål med

3. Påsen slängs eller används till sopor

Skulle du med andra ord välja att trycka upp påsar i plast skulle din varumärkesspridning inte komma speciellt långt. Med en påse i tyg ser dock vägen mycket annorlunda ut. Allt fler människor blir mer och mer miljövänliga och många väljer bort plastpåsar helt, för att istället använda kassar i tyg. Din kasse kommer med andra ord att komma till stor användning i många olika situationer för mottagaren. Det i sin tur kommer leda till att du får vandrande marknadsföring, utan att behöva ha betalat stora pengar för detta.

Ju oftare du vill att kassen ska användas, desto snyggare måste den också vara. Om en produkt har en hög kvalitet, inte går sönder och dessutom är snygg, kan du vara säker på att mottagaren kommer använda sig av den. Se till så att tygkassen håller att tvättas i maskin och att kvaliteten på trycket tål detsamma. Ditt namn ska fortsätta synas!