Det finns ingen som kan säga att en tygkasse inte kan användas av ett specifikt företag som ett sätt att marknadsföra sig själva eller sprida sitt varumärke. Vad som däremot finns är verksamheter som lämpar sig bättre för produkten, precis som ett kontor lämpar sig bra för profilprodukter i form av pennor eller ett café som kan dra nytta av profilmuggar.

Även om tygkassar fungerar för de allra flesta verksamheter så passar de utmärkt till bokbutiker eller universitet. Anledningen till detta är främst för att elever eller kunder ska kunna bära med sig böcker och material på ett snyggt och miljömedvetet sätt, men även för att du som företag ska kunna sprida ditt varumärke och låta din profilprodukt avspegla verksamheten och vad ni står för.

Betydelsen av att få något gratis

Det finns få saker som är lika roliga som när man får något gratis, vilket du som företagare också säkerligen är medveten om. Per automatik så tackar inte människor nej till en produkt som är helt kostnadsfri och som dessutom kommer att kunna fylla en funktion i vardagen. Idag är konsumtionen av böcker och studiematerial mycket stor, men även konsumtionen av plastpåsar. Konsumtionen minskade förvisso efter att det blev bestämt att företag ska ta betalt för sina plastpåsar, men inte tillräckligt mycket för att miljön skulle vara fri från plast.

Om man alltid har en kasse till hands, så kommer man också använda sig av denna. Anledningen till att många tar plastpåsar i affärer är just för att de inte har något annat att bära sina inhandlade produkter i. Förutom att ni som universitet eller du som bokbutiksägare kan se till att kunderna får ta med sig sina böcker hem på ett snyggt och bra sätt, så är du även med och bidrar till en bättre miljö om och om igen.